15 Mayıs 2011 Pazar

Kurabiye(!) Tay-yeap Saydın mı Kaç Kişiydik?


Kurabiye Tay-yeap saysana kaç kişiyiz baksana!!

İmamın ordusu elini internetten çek!

Kurabiye Tay-yeap, Kurabiye Tay-yeap, Kurabiye Kurabiye Tay-yeap... ;)

Hoca elini internetten çek!

Durma haykır sansüre hayır!

Tay-yeap nerdesin, çevrim-içi olsana!!

sloganları ve renkli dövizler eşliğinde binlerce kişi ile istiklalde sansüre hayır için yürüdük bugün...

Tam bir şölen vardı bugün istiklal de.. farklı grup, görüş ve topluluklardan binlerce insan aynı amaç için yürüdü.. Tay-yeap İnternetime Dokunma!!

Tay-yeap sende saydın mı kaç kişiydik??


Gösteri bitiminde okunan deklerasyon;


1. İnternet kullanıcılarının ifade özgürlüğü ve bilgiye erişim temel bir haktır, engellenemez.

2. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 22.02.2011 gün ve 2011/DK-10/91 sayılı düzenlemesi yasal dayanaktan yoksundur ve kuruma yasalarda öngörülmeyen bir yetki vermektedir.

3. BTK Başkanı’nın standart profilin mevcut profil olduğu, isteyenin filtrelemenin dışında kalabileceğine ilişkin açıklamaları doğru değildir. Hali hazırda standart profil diye bir kavram olmadığı gibi filtreleme de söz konusu değildir. Yeni gelen mekanizma ile filtreleme sistemi dışında kalmak mümkün olmayacaktır.

4. Filtreleme sistemi ile izleme yapılmayacağına dair açıklamalar da güven vermekten uzaktır. Şüphesiz filtreleme sistemi ile her bir kullanıcının tek tek izleneceği iddia edilmemektedir. Ancak herkes filtreleme sistemine tabi olduğunda potansiyel olarak tüm kullanıcıların idarenin uygun gördüğü zamanda izlenmesinin yolu açılmış olacaktır.

5. 22 Ağustos 2011 tarihinde yürürlüğe girecek olan BTK filtreleme uygulaması kullanıcılar tarafından öngörülebilir değildir, keyfidir, ve yapısal olarak bir kontrol ve sansür mekanizmasıdır. Filtreleme sistemi çerçevesindeki profillerden hangi sitelere erişim engelleneceği konusundaki kriterler kullanıcılara bildirilmemiştir. Filtreleme listelerinin oluşturulması için tam yetki BTK tarafından yine BTK’ya verilmiştir ve BTK tamamen keyfi tercihlerle yüzbinlerce İnternet sitesini ulaşılamaz hale getirebilecektir. Hukuka aykırı, ölçüsüz ve keyfi bir idari işlem, demokratik hukuk devletinde kabul edilemez.

6. Türkiye’nin üyesi olmaya çalıştığı Avrupa Birliği, üyesi olduğu Avrupa Konseyi ve AGİT’e üye devletler içinde kullanılması zorunlu bir internet filtresine dayalı bir denetim ve erişim engelleme politikası bulunmamaktadır.

7. Daha önce erişim engelleme kararlarında olduğu gibi yetkililer hukuken gerekçelendiremedikleri kararlarını ilgisiz ülke örneklerini kullanarak meşrulaştırmaya çalışmaktadırlar. Neden seçildiği anlaşılmayan bu ülke politikalarının aktarımında da kasıtlı saptırmalar yapılmaktadır.

8. Gerek Avrupa Birliği gerekse Türkiye’nin de üyesi olduğu Avrupa Komisyonu çocuklar gibi zarar görmesi mümkün grupları korumak için yasal önlemler almaktansa öz-denetim yollarına gidilmesini teşvik etmektedir.

9. TİB’in ısrarlı taleplere rağmen erişime engellenen sitelerle ilgili istatistikleri açıklamaması, idarenin şeffaflıktan uzak ve keyfi tercihleri politikasını belirleme konusunda ana yöntem olarak seçtiğini ortaya koymaktadır.

Sonuç olarak, mevcut düzenleme derhal yürürlükten kaldırılmalıdır. İnternet’e ilişkin yeni politikalar, ifade özgürlüğüne ve yetişkinlerin her türlü İnternet içeriğine erişim ve tüketim haklarına saygı temelinde geliştirilmelidir ve şeffaf, açık, katılımcı ve çoğulcu bir yöntemle belirlenerek hayata geçirilmelidir.

0 yorum:

Yorum Gönder